Indico has been migrated. Please contact support if you find anything missing.

Niels Bohr Archive History of Science Seminar

Europe/Copenhagen
Aud. A (Niels Bohr Institute)

Aud. A

Niels Bohr Institute

Blegdamsvej 17 DK-2100 København Danmark
Description

Niels Bohr Arkivet inviterer herved til fejringen af en ny bog om Niels Bohr, skrevet af forfatteren Rikke May Kristthorsson, som vi på Arkivet har haft glæden af at hjælpe under arbejdet med bogen. Seminaret er arrangeret i samarbejde med Niels Bohr Institutet, som har støttet bogprojektet økonomisk. Institutleder Robert Feidenhans'l vil give en kort indledning før Kristthorsson præsenterer sin bog. For at deltage i seminaret, skal man tilmelde sig (se link nedenfor) senest den 14. maj. Vi ser frem til at se jer til arrangementet.

Ny bog om Niels Bohr

Der findes mange bøger om Niels Bohr og hans atomteori. Men nu kan børn fra ca. 12-års-alderen – og folk uden forkundskaber i fysik for den sags skyld – også læse med. For nylig udkom bogen ’Ind til kernen – Eventyret om Niels Bohr’ på forlaget Carlsen. Forfatteren Rikke May Kristthorsson tager læserne i hånden i fortællingen om Bohr og hans både fantastiske og til tider dramatiske liv. I gennemgangen af teorierne fra fysikkens verden er de for fagfolk så velkendte formler byttet ud med forklaringer, hvor blandt andet Brio-tog og andre let-genkendelige billeder fra hverdagen indgår.

Ambitionen har været at give store børn og andre interesserede muligheden for at komme tættere på familiefaren, ægtemanden og idealisten  Bohr og hans videnskabelige værk.

Forfatteren har tidligere udgivet ’Hvem Søren var Kierkegaard?’ (Carlsen, 2013).

Registration is closed.

Back to the NBA home page.

Niels Bohr Archive
The agenda of this meeting is empty